Tesla (TSLA.O) има за цел да започне масово производство на своя Cybertruck в края на 2023 г., две години след първоначалната цел за дългоочаквания пикап, представена от главния изпълнителен директор Илон Мъск през 2019 г., казаха двама души, запознати с плановете, пред Ройтерс .
Tesla каза миналия месец, че работи по подготовката на своя завод в Остин, Тексас, за изграждането на новия модел с „ранно производство“, което трябва да започне в средата на 2023 г. „Ние сме в последната обиколка за Cybertruck“, каза Мъск на конференция разговор с финансови анализатори.
Постепенното нарастване през втората половина на следващата година до пълното производство на остроъгълния електрически камион би означавало, че Tesla няма да регистрира приходи до началото на 2024 г. за пълно тримесечие на производство на нов модел, смятан за ключов за нейния растеж.
Това също би означавало чакане от още една година за приблизително стотици хиляди потенциални купувачи, които са платили $100, за да резервират Cybertruck в едно от най-дългоочакваните и внимателно проследявани пускания на електрически превозни средства досега.
Tesla не отговори веднага на искане за коментар.
Не е обявена окончателната цена на Cybertruck, не е показана производствената версия на автомобила или уточнено как ще управлява захранването на батерията за новия модел.
През 2019 г. Tesla прогнозира първоначална цена под $40 000, но оттогава цените на новите превозни средства се повишиха и Tesla повиши цените в цялата си гама.
Мъск представи Cybertruck в разкритие от 2019 г., където дизайнерът на автомобила е счупил предполагаемите нечупливи прозорци на „бронираното стъкло“. Оттогава компанията измести сроковете за производство три пъти: от края на 2021 г. до края на 2022 г., след това до началото на 2023 г. и последно до средата на 2023 г. цел за първоначално производство.
Пускането на Cybertruck ще даде на Tesla EV участник в един от най-печелившите сегменти на американския пазар и конкурент на електрическите пикапи от Ford Motor Co (F.N) и Rivian Automotive (RIVN.O), и двете от които пуснаха модели във все още ограничен брой.
През януари Мъск посочи недостига на снабдяване с компоненти като причина за отлагането на пускането на Cybertruck през 2023 г.
През май Tesla спря да приема поръчки за Cybertruck извън Северна Америка. Тогава Мъск каза, че компанията има „повече поръчки за първите Cybertrucks, отколкото бихме могли да изпълним за три години след началото на производството“.
Производителите на автомобили често увеличават производството бавно за изцяло нов модел като Cybertruck.
Анализатори също така предупредиха, че отслабващата глобална икономика ще започне да натежава върху продажбите на Tesla, която досега е успявала да продаде всяка своя кола. Мъск каза, че очаква предстоящата рецесия да продължи „вероятно до пролетта на 24 г.“
IDRA Group, италианската компания, произвеждаща Giga Press, която ще се използва за леене на части за Cybertruck, каза в публикация в LinkedIn миналата седмица, че 9000-тонната машина за производство на части за камиони е опакована и готова за изпращане.
Постът не посочва името на Tesla. Tesla използва Giga Press, за да намали разходите и сложността на производството на своя Model Y, иновация, която други автомобилни производители, включително Toyota, са проучили.
Източник: REUTERS